2023. október 20., péntek

6.

 Épp egy hónapja vagyok itt. Mintha átszakadt volna egy gát,v. legalábbis otthonosabb... Sikerült a magyar népzenés előadásomat elég jó energiával  kis létszámú,de annál lelkesebb és kiváncsi diákoknak ,meg a zenetudós kollegáknak elővezetni.Az angol jegyzeteimmel,youtubes bejátszásokkal és Csilla csellómmal másfél-2 órát nyomtam,a végén laza beszélgetéssel,torokének intonációval levezetve.Mint originál hungarian troath-singing,jja nem. Megkért a prof,h. a gramofonos raga-klubjában is adjam elő a városban. Ő szokott ott régi csoda-fölvételeket adatközlőktől (ez ugye Maharastra tartomány/régió és a hinditől eltérő marathi nyelven beszélnek) bemutatni archív zenéket,gazdag díszítésű énekekkel...hallgatom. Így aztán készülök Bartók-Kodályos eredetikkel is... Izgi,s koncertem is lész a hó végén egy szufi énekes előzenekaraként,de tán ezt már írtam. A másik iskolában igyekszem a ragakat,talakat értelmezni,játszani-haladok lassan. Voltam egy erődnél Uberrel,busszal,gyalog,terepjáró busszal a környék zöld hegyei közt-itt próbáltam elengedni a fájdalmat. 13-án meghalt a bátyám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

+ after India

 ...az Air India Express nem akar fizetni,most ügyvéddel próbálkozunk... Csillu-csellómat szépen felújította-megcsinálta hangszerész mester ...