2023. október 4., szerda

4+

A tegnapihoz kis őszinte kitárulkozás:szóval döbbenetes belelátni kicsinyt az igazi indiai emberek létébe,ha még csak kevesekhez,társadalmi csoportokhoz jutottam is el.Egy olvasóm fölhívta a figyelmemet arra,h. a mélyszegénységben élő hatalmas tömegek mellett komoly középosztály van,tán kb. 600 millióan,ami jóval több,mint európa lakossága ugye.Várom a találkozásokat velük is,eddig csak a másik véglethez volt némi szerencsém a nagykövetségen,ill. puccos helyen kőgazdag helyiekkel...

Itt összebarátkoztam a suli mindenesével,meg a vendégház egyik portásával,akik segítenek időnként,pl. sim-kártya beszerzésnél,(nem volt egyszerű megszerezni pl. az eVisam színes másolatát.(mondjuk azt épp segítőkész,profi tanítvánnyal intéztem)V. most kiderült,h. nem jó a bankkártyám ide-of course,így helyi számlát köll nyitnom,kártyát szereznem-reménylem simán megyen!Szóval ők visznek motorral erre-arra,pl. a kevés helyen lévő ital-beszerzőhöz,ahol rumot veszek nekik-azt bírják,Old Monk-nekem meg inkább sert ugye.Közben eszméletlen helyeken haladunk át,kérdeztem is Abisheket,h. hol vagyunk?Válasza: "the poor India".Szemetes,sáros földúton lesoványodott tehenek,mellette zsúfolt külváros-rész árusokkal,a mindennapi lét sűrű,mélyszegény valóságában.S megy a seftelés alkohol-ügyben bizonyos helyen,bodegában,v. utcafronti kőhelyiségben a kiváltságosoknak...Megvettem-pia kb. hazai ár alatt vmivel,kaja jóval olcsóbb és változatos...Megtisztelő volt számomra,h. fontosnak tartották bemutatni a családjukat a messzi eu.i jövevénynek.Nagyon kedvesen fogadtak a lakótelepi liftes ház ismert életterében.Anya,feleség,húg,nővér,meg 98 éves dédpapa együtt,várják a férfit haza (sic.)-fehér ember igyekvő angoljával bemutatja magát,a hölgyek finomságokkal traktálják...

Egészségetekre!

1 megjegyzés:

+ after India

 ...az Air India Express nem akar fizetni,most ügyvéddel próbálkozunk... Csillu-csellómat szépen felújította-megcsinálta hangszerész mester ...