2023. október 3., kedd

4.Bharat

 ...a sok kóbor kutya-fura,szelídek,csöndesek-néha ugatósak,de semmikor agresszívek-legalábbis eddig ez a tapasztalatom.Sok van a Campuson is,elnyúlva,kifeküdve ácsingóznak a kajára,v. csak úgy vannak.A város hömpölygő forgalmától is sok eb húzódik félre...Nno meg a tehenek,a híres szent állatok,bizony elég girhes némelik,s a legkülönbözőbb helyeken legelésznek,v. kóborolnak,sokszor az út közepén.Az autók,motorok,tuk-tukok tülkölnek folyamatosan,egymásnak is,meg a riadt (ha eu.i),ill. bennszülött lakosoknak.Egyik este-büszke vagyok magamra-halált megvető bátorsággal indultam az egyetemi relatív védettségből a külvilágba,hisz az éhség nagy úr,s bíz az átkelés nem könnyű dolog,de sikeresen teljesítettem oda-vissza.S a baloldali közlekedés ugye...Váratlan helyekről bukkan föl egy moped.(Tudtátok,h. 1942-ig nálunk is az volt?)

 Szóval a

tandoori csirkéért me

gérte-nna,fincsi volt,8 nap után végre egy kis hús. A hölgyek igen szépen öltöznek,v. száriba,v. pl. feszülős anyagú nadrágra csini felső.Különös,ahogy a sárban,a metró épülése miatti építkezések,a szemetes,törmelékes utakon kell közlekedni...Voltam egy klassz múzeumban,ahol a hindu lét régi tárgyait,viseleteit,használati tárgyait láthattam,s külön terem van a hangszereknek-tobzódtam a szitárok,tablák,tampurák,mridangak,veenak...közt.Uberrel  mentem oda occsón,sofőrrel mindig csevegek,van aki csak hindiül tud,de többen ángolusul,így a gyatra angolom csiszolódik,mint a suliban...

Ahol raga-koncertben volt részem-a srácok minden héten készülnek régi és mai ragakkal-nagy élmény volt.Két tanár dr.ral néztük a szövegekkel tűzdelt ea.t váltott játékosokkal.Engem is megtiszteltek kedvesen,de nem kiemelten-jól esett a néhol döcögős,máskor profi muzsikálás.Igen felkészültek voltak,s még ő is eltudnak tévedni a számolással ebben a komoly zenei struktúrában-izgi volt.Dánnyivád-Sukria,köszöntem,amikor kollegák elemezni kezdték hind

iül.

Hát így,alakul az itteni lét...

1 megjegyzés:

+ after India

 ...az Air India Express nem akar fizetni,most ügyvéddel próbálkozunk... Csillu-csellómat szépen felújította-megcsinálta hangszerész mester ...